*

PACE CELOR CE VIN — BUCURIE CELOR CE RÃMÂN — BINECUVÂNTARE CELOR CE PLEACÃ



╬ntrebari si raspunsuri
Despre spiritualitatea crestin-ortodoxa

 

MENIU
alte rubrici ale sitului
Ce este nou!
updated
Mari duhovnici
in viata si adormiti
Media ortodoxa
photos - film - audio
analize internet
Traduceri
teologie si duhovnicie
Spiritualitatea ortodoxa
Despre noi
Patericul adnotat
Patericul Egiptean
Eseuri
updated
Mihai Neamtu, Nistea Iulian, Dinu Grigore Mos, Radu Teodorescu, Gheorghe Fedorovici
Simone Weil
1909-1943
Poeme
Jurnal athonit
literatura si duhovnicie
Ileana Malancioiu
poeta
Nistea writers
simbol crestin vechi

INTERACTIV
participarea Dvs
Legaturile Dvs
inscrieti-va situl !
Harta Vizitatorilor
Priviti si lasati un semn pe harta
My Guestbook
Vizitati si semnati
Cartea de oaspeti

 

Legaturi rapide
situri speciale
Icoane bizantine
icones grecques-byzantines
Intrebari si raspunsuri
spiritualitatea ortodoxa
Calendar ortodox !
2005, sinaxar
vietile sfintilor
Credo.ro
Portal Ortodox
Zambete din pantecele mamei
Ortodocsi din Paris
Orthodoxes à Paris
Biserica Ortodoxa Romana din Paris
Parohia Sfintii Arhangheli
Filocalia.ro
NOU !
Asociatia OrtodoxRoNet
NOU !
OrtRadio
situl emisiunii radio
L'Eglise Orthodoxe aujourd'hui (Paris)
Teognost.ro
Grupul si Editura Teognost
Laurentiu Dumitru
un site de pastoratie
a tinerilor

 

 

  *
Întrebari si raspunsuri
- despre spiritualitatea ortodoxa -

 

Home -> Intrebari si raspunsuri -> Spiritualitate ortodoxa : varia

Cum citim preceptele Vechiului Testament. Despre mâncaruri

de : pr. Iulian Nistea
la : 06/12/2005

ţntrebare :

Consumul de carne de porc
de Liliana, 03/12/2005

Sărut mana Părinte. Am o nedumerire in ceea ce priveşte consumul de carne de porc. In Sf.Scriptura-V.T. la Deuteronom cap.14 v.4-6 scrie ca dobitoacele cu copita despicata, rumegătoare avem voie sa mâncam. Întrebarea este: avem voie sa mâncam carne de porc având in vedere ca este cu copita despicata dar nerumegator?

raspuns :

Doamne ajuta.

Parintii nostri ne-au invatat sa citim Legea cea veche prin cea Noua, dupa cuvântul Apostolului Ioan, care zice: „Pentru că Legea prin Moise s-a dat, iar harul şi adevărul au venit prin Iisus Hristos.” (Ioan 1, 17).
Domnul Iisus Hristos este implinirea legii (Apostolul Pavel spune in epistola catre Romani 13, 10: „iubirea este împlinirea legii”). Si vedem aceasta adeseori in cuvintele Sale din Evanghelii. In predica de pe munte, unde gasim un soi de concentrat al invataturii Sale, Domnul spune:

38        Aţi auzit că s-a zis: "Ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte".
39        Eu însă vă spun vouă: Nu vă împotriviţi celui rău; iar cui te loveşte peste obrazul drept, întoarce-i şi pe celălalt.
40        Celui ce voieşte să se judece cu tine şi să-ţi ia haina, lasă-i şi cămaşa.
41        Iar de te va sili cineva să mergi o milă, mergi cu el două.
42        Celui care cere de la tine, dă-i; şi de la cel ce voieşte să se împrumute de la tine, nu întoarce faţa ta.
43        Aţi auzit că s-a zis: "Să iubeşti pe aproapele tău şi să urăşti pe vrăjmaşul tău".
44        Iar Eu zic vouă: Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, faceţi bine celor ce vă urăsc şi rugaţi-vă pentru cei ce vă vatămă şi vă prigonesc,
45        Ca să fiţi fiii Tatălui vostru Celui din ceruri, că El face să răsară soarele şi peste cei răi şi peste cei buni şi trimite ploaie peste cei drepţi şi peste cei nedrepţi.
46        Căci dacă iubiţi pe cei ce vă iubesc, ce răsplată veţi avea? Au nu fac şi vameşii acelaşi lucru?
47        Şi dacă îmbrăţişaţi numai pe fraţii voştri, ce faceţi mai mult? Au nu fac şi neamurile acelaşi lucru?
48        Fiţi, dar, voi desăvârşiţi, precum Tatăl vostru Cel ceresc desăvârşit este.

(Matei, cap. 5)

Acel „insa” din „Eu insa va spun vouă” este un adversativ. Iisus aduce corectii legii vechi, ceea ce arata ca El este Cel care împlineşte si desavarseste legea cea veche.
De aceea, preceptele legii Vechiului Testament nu le citim decât prin învatatura lui Iisus, pe care Biserica creştina a transmis-o mai departe pâna azi.

Deci Biserica crestina a privit altfel mâncarurile decat lumea evreriasca. Deja Apostolul Petru are o viziune in care i se spune „Cele ce Dumnezeu a curăţit, tu să nu le numeşti spurcate.” (Faptele Apostolilor 10). Iar Apostolul Pavel explica in Epistola catre Romani ca „nu mâncarea ne va pune înaintea lui Dumnezeu”, ci iubirea si atentia la aproapele (Romani 8). Daca deci Biserica a rânduit niste reguli de postire, aceasta nu este pentru ca ceva din creatia lui Dumnezeu este spurcat sau necurat, ci pentru ca experienta de viata in Hristos arata ca este bine sa ne înfrânam, iar infranarea aceasta nu este un efort individual, ci o lucrare a Bisericii.

Doamne ajuta.

p.iulian


 

Cãutare  în  site

 


Aceastã paginã a fost ultima oarã modificatã
la data de 
TOP
Ultimele noutãti din site
HOME
Meniu:
About us | Traduceri | Poeme | Eseuri
 Spiritualitate | Patericul adnotat | Jurnal athonit 
  N-writers | Simone Weil | Ileana Mãlãncioiu
  Mari duhovnici | Media | Legaturile Dvs!

Copyright © 2000-2006, pr. Iulian Nistea.